6 biežāk pieļautās kļūdas, iegādājoties kases sistēmu
Mūsdienās POS sistēma ir neatņemama veikalu, kafejnīcu, restorānu - jeb kura mazumtirdzniecības uzņēmuma sastāvdaļa. Tomēr, lai POS jeb kases sistēmas nodrošinātu maksimālu efektivitāti, ir svarīgi atrast tieši jūsu uzņēmumam piemērotāko risinājumu, jo šis lēmums ietekmēs uzņēmuma darbību vēl daudzus gadus. Esam apkopojuši 6 visbiežāk pieļautās kļūdas, iegādājoties kases sistēmu, kas var palīdzēt Tev ietaupīt gan laiku, gan naudu.
1. Nestabila kases sistēma
Viens no svarīgākajiem aspektiem, izvēloties kases sistēmu, ir tās stabilitāte. Piemēram, neprecīza datu uzskaite, biežas tehniskas problēmas, sarežģīta sistēmas konfigurācija var radīt inventarizācijas un grāmatvedības kļūdas, kā arī aizkavēt pārdošanu. Šādas problēmas ietekmē visu uzņēmuma darbību, tai skaitā uzņēmuma peļņu. Nestabila kases sistēma nav tikai tehnisku problēmu jautājums, tieši tāpēc ir vērts iegādāties modernu kase sistēmu, kas nodrošina drošu un precīzu pārdošanas procesu.
2. Aizvēsturiski priekšstati par POS iekārtām
Kases sistēmas mūsdienās nav tikai jauni uzlaboti kases aparāti ar skārienjūtīgām pogām, Kases sistēmu iespējams savienot ar noliktavas uzskaiti vai papildināt arī ar dažādām citām ierīcēm, kā rezultātā darba organizācija uzņēmumos kļūst ievērojami ērtāka. Piemēram, ar virtuves un bāra printeri, skeneri, karšu termināli un viesmīļa planšeti.
3. Sava uzņēmuma vajadzību neizprašana
Ideālas kases sistēmas atrašana katram mazumtirgotājam ir atšķirīga un unikāla, un nav tikai viena, kas derēs visiem. Tieši tāpēc pirms POS sistēmas iegādes, ir skaidri jāuzskaita un jāapzinās visas sava uzņēmuma vajadzības, jo tas būtiski atvieglos un paātrinās pareizās kases sistēmas iegādes procesu – būs saprotams, ko meklēt un kādus jautājumus uzdot pārdevējam.
4. Kases sistēma - pēdējā brīža pirkums
Kases sistēma visbiežāk ir ilgtermiņa ieguldījums, kas ietekmē norēķinus, apkalpošanas kvalitāti un ātrumu, precīzu noliktavas uzskaiti un arī citus procesus uzņēmumā. Tāpēc pirms tās iegādes, svarīgi salīdzināt vairākus risinājumus, ar tiem iepazīstoties klātienē un izmantojot izmēģinājuma versijas. Turklāt, savlaicīgi ieviešot kases sistēmu, ir iespējams arī pienācīgi apmācīt darbiniekus.
5. Profesionālu apmācību neesamība
Labas apmācības par jauno ierīci ir būtiska daļa ieviešot to uzņēmumā. Bieži mazumtirgotāji iegādājas, viņuprāt, labāko sistēmu un cenšas ietaupīt naudu, nepietiekami apmācot personālu. Tomēr, bez atbilstošām apmācībām var nodarīt lielāku kaitējumu, nekā ietaupot. Lielākie riski - nepietiekami krājumi (neprecīza noliktavas uzskaite), neapmierināti klienti un neapmierināti arī paši darbinieki. Ņemot to vērā, ir vērts nesteigties un veltīt laiku apmācībām. Lielākoties labi un profesionāli kases sistēmu uzņēmumi nodrošina apmācības un parūpējas, ka klients mācēs tās izmantot un spēs arī izmantot tās pilno potenciālu.
6. Slikti sadarbības partneri
Ir vērts izvēlēties profesionālu uzņēmumu, kas pats ir ieinteresēts veiksmīgā ilgtermiņa sadarbībā, jo viss nebeidzas tikai ar kases sistēmas iegādi. Kā jau minējām, tas ir ilgtermiņa ieguldījums, kas prasīs arī regulāru apkalpošanu un tehnisko atbalstu. Pirms iegādes, vērtīgi uzdot šādus jautājumus: Vai POS ir uzņēmuma galvenais bizness? Vai pakalpojumu sniedzējs ir uzņēmums vai tikai produkta izplatītājs? Vai tehniskais atbalsts pieejams ārpus ierastajām darba stundām? Vai viņi piedāvā tehnisko atbalstu arī klātienē?
Ja esi jaunas un modernas kases sistēmas meklējumos RESICO kases sistēma ir viens no labākajiem risinājumiem tirgū. Esam uzņēmums ar pieredzi 21 valstī un mūsu sadarbības partneru lokā ir vairāk nekā 130 klienti, tostarp tādi uzņēmumi kā: Burka, Amoralle, Green Motors, Mr. Bunny un citi! Turklāt, sniedzam tehnisko atbalstu 24/7!
Jaunumi Latvijas uzņēmējiem!
Lieliskas ziņas uzņēmējiem Latvijā! Ja jau sen vēlies digitalizēt un modernizēt sava uzņēmuma procesus, tad tagad ir īstais brīdis rīkoties!
Latvijas uzņēmējiem iespējams saņemt finansiālu atbalstu digitālo produktu un pakalpojumu ieviešanai. Šīs programmas mērķis ir veicināt procesu digitalizāciju komercdarbībā un produktivitātes paaugstināšanu komersantu darbības procesos, kas spētu veicināt arī Latvijas konkurētspējas priekšrocības.
Piedaloties projektā, Latvijas uzņēmējiem ir iespēja saņemt Eiropas finansējumu līdz pat 5000 euro ar 100% atbalsta intensitāti maziem komersantiem, kā arī līdz 100 000 euro finansējumu ar 30% - 60% atbalsta intensitāti komersantiem, biedrībām, nodibinājumiem, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām. Neatkarīgi no tā, vai vēlaties ieviest jaunu kases sistēmu, noliktavas uzskaites sistēmu vai realizēt jebkuru citu digitālās transformācijas projektu. Atbalsts paredzēts dažādu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai, kā arī digitālo risinājumu - savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai.
Ar šī projekta palīdzību vari ieviest arī kādu no mūsu piedāvātajiem digitālajiem risinājumus savā uzņēmumā, kas palīdzēs attīstīt un modernizēt Tava uzņēmuma darbību. Piemēram:
- Kases sistēmas ar ļoti plašām papildus iekārtu iespējām gan mazumtirgotājiem, gan restorāniem un kafejnīcām;
- Karšu termināļi;
- ERP sistēma.
Ja vēlies uzzināt vairāk par pieteikšanos projektam un par mūsu digitālo risinājumu klāstu – piesakies bezmaksas konsultācijai un mēs ar tevi sazināsimies un sniegsim informāciju par tavām iespējām!
Darbinieku trūkums un pašapkalpošanās kioski: moderns risinājums ātrās ēdināšanas nozarē
Pašapkalpošanās kioski nav gluži jaunums. Pirms pandēmijas daudzas lielākās ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes jau bija ieviesušas pašapkalpošanās kioskus un ātri vien guva panākumus. McDonald’s statistika apliecināja (ar to vari iepazīties šeit), ka viņu restorānos, kuros tika ieviesti kioski, pārdošanas apjoms pieauga vidēji par 5% līdz 6%. Pārdošanas pieauguma iemesls lielā mērā ir saistīts ar izmaiņām klientu uzvedībā. Klienti ir pieraduši pie tiešsaistes pasūtīšanas vienkāršības, ātruma, un arvien biežāk sagaida tādas pašas kontroles un izvēles iespējas, kad viņi apmeklē ātrās ēdināšanas restorānu. Turklāt, Tilstera veiktais pētījums atklāja (ar to vari iepazīties šeit), ka visu vecumu klienti labprāt izmanto pašapkalpošanās kioskus. Faktiski 65% no šiem klientiem apstiprināja, ka apmeklētu restorānu biežāk, ja būtu iespējams izmantot pašapkalpošanās kiosku, un 30% dod priekšroku pasūtīt no pašapkalpošanās kioska, nevis pie kasiera, ja rindas ir vienādas.
Ir skaidrs, ka pašapkalpošanās kioski ir kļuvuši par neatņemamu daļu no daudzu uzņēmumu darbības, sniedzot vairākus ieguvumus. Šobrīd pašapkalpošanās kiosku ieviešana var risināt būtisku problēmu mūsdienu darba tirgū, kas ir, kvalificēta personāla trūkums, kas mūsdienās vērojams tieši ēdināšanas nozarē – ēdināšanas uzņēmumos un viesnīcās. Pēdējos gados kopš pandēmijas sākuma Latvijā nozare zaudējusi aptuveni 10-12 tūkstošus darbinieku, ko iespējams skaidrot dažādi. Kantar pētījumā (ar to vari iepazīties šeit) tika noskaidrots, ka Latvijā viszemākais sava darba apmierinātības līmenis ir cilvēkiem ar salīdzinoši zemiem ienākumiem, tostarp apkalpošanas sfērā strādājošajiem (viesmīļiem un istabenēm). Turklāt, Latvijā tikai katrs ceturtais darbinieks vēlas uzlabot savu sniegumu un produktivitāti.
Demogrāfiskās izmaiņas, emigrācija, inflācija un citi faktori ir iemesls tam, ka ēdināšanas uzņēmumu īpašniekiem ir grūtības piesaistīt un uzturēt pietiekami daudz un labus apkalpojošos darbiniekus.
Ēdināšanas pakalpojumu sfērā pašapkalpošanās kioski var strādāt kā viens no risinājumiem, sevišķi ātrās ēdināšanas uzņēmumos un ātrās ēdināšanas izbraukuma tirdzniecībā - kioski var kalpot kā ērts papildinājums un atvieglojums uzņēmuma darbībā. Tas ļauj uzņēmumiem optimizēt darbaspēka resursus un samazināt nepieciešamo personālu, kas attiecīgi palīdz samazināt arī darba spēka izmaksas. Tāpat ir iespējams apkalpot lielāku klientu skaitu, kas palīdz samazināt pasūtījumu gaidīšanas laiku un kopumā palielina apkalpošanas efektivitāti. RESICO tirdzniecības vadības sistēma, kuru ir iespējams integrēt ar pašapkalpošanās kiosku spēj uzkrāt arī datus par klientu izvēlēm un pasūtījumu paradumiem, un izmantojot šādu datu bāzi, ir iespējams veidot atbilstošu produktu piedāvājumu, mārketinga un citas pārdošanas stratēģijas.
Pašapkalpošanās kases ir risinājums, kas spēj, galvenokārt, papildināt ēdināšanas uzņēmumu darbību, piedāvāt klientiem jaunu un modernu pieredzi. Tas ir risinājums, kas šī brīža situācijā var palīdzēt pārvarēt personāla trūkumu, spēj palielināt apkalpoto klientu skaitu, apkalpošanas efektivitāti un ilgtermiņā samazināt uzņēmuma darba spēka izmaksas.
Mēs, SIA IBSC, esam uzņēmums ar pieredzi 21 valstī, esam palīdzējuši vairāk kā 900 uzņēmumiem un mazumtirdzniecības jomā darbojamies vairāk kā 10 gadus. Saviem potenciālajiem klientiem piedāvājam pašus aktuālākos risinājumus, un tostarp, arī pašapkalpošanās kioskus. Mūsu piedāvājumā iekļauts ne tikai kiosks, bet arī:
- Resico tirdzniecības vadības risinājums
- 24/7 tehniskās apkapošanas līgums
- Karšu termināļa apkalpošanas līgums
- Turklāt, ja vēlēsies izmēģināt šāda risinājuma efektivitāti savā uzņēmumā, bet neesi gatavs to iegādāties - piedāvājam arī nomas iespēju.
Ieteikumi restorāniem klusajā sezonā
Restorāniem klusā sezona bieži vien var izrādīties liels izdzīvošanas izaicinājums. Tomēr, necieš visi ēdināšanas biznesa pārstāvji - ja izmanto pareizos rīkus un stratēģijas, klusā sezona arī Tavam ēdināšanas uzņēmumam var būt labvēlīga! Šajā rakstā esam apkopojuši vērtīgus ieteikumus, kā vari uzlabot sava uzņēmuma darbību un piesaistīt klientus arī pēc aizņemtās vasaras sezonas!
1. Plāno laicīgi!
Lai novērstu nepatīkamus pārsteigumus, klusajai sezonai sāc gatavoties laicīgi, dažus mēnešus iepriekš. Ja pēc vasaras Tavs restorāns sāk piedzīvot zemāku klientu plūsmu, neļaujies panikai.
Izanalizē ēdienkarti – Pārbaudi, vai Tavā restorāna ēdienkartē ir ēdieni, kas satur dārgas sastāvdaļas vai ir populāri tikai noteiktā laikā? Izvērtē, kurus ēdienus varētu uz laiku izslēgt vai aizstāt ar ekonomiskākām alternatīvām, tādējādi saglabājot piedāvājumu. RESICO ERP sistēma piedāvā Toplist atskaiti, kurā ir iespējams apskatīt uzņēmuma labāk un sliktāk pārdotākos produktus dilstošā secībā un ne tikai! Šajā atskaitē pārdošanas dati ir pārskatāmi vēl detalizētāk pēc:
- Pārdošanas apjoma
- Ieņēmumiem
- Bruto peļņas
- Atlikuma noliktavā
Darba Laika Optimizācija – Pārskati darba laikus un noskaidro, vai arī Tavā restorānā būtu iespējams samazināt darba stundas vai izmantot elastīgu darba grafiku. Kā vienu no iespējām vari apsvērt arī restorāna platības apgaismojuma un apkures samazināšanu ārpus galvenajām apmeklējuma stundām.
2. Rūpējies par savu redzamību tiešsaistē!
Tava restorāna klātbūtne tiešsaistē var būt spēcīgs instruments, lai piesaistītu uzmanību un jaunus klientus!
SEO Optimizācija – Pārliecinies, ka Tava restorāna lapa ir viegli atrodama Google meklētājā. Veic mājaslapas SEO (meklētājprogrammu optimizāciju), kā arī iekļauj atsauksmes, precīzus darba laikus un citu klientam vērtīgu informāciju.
Aktivitāte sociālajos medijos – Izmanto visus populārākos sociālos medijus, lai dalītos ar jaunumiem, īpašajiem piedāvājumiem, darbinieku jokiem, aizkulisēm. Regulāri dalies arī ar attēliem no sava restorāna - ēdieniem, dzērieniem. Rīko konkursus, kas piesaista interesi un veicina cilvēkus dalīties ar ierakstiem. Neaizmirsti arī par mūsdienās aktuālo “influenceru” mārketingu.
Reklāma – iestati un iegādājies Facebook, Instagram un Google reklāmas – konsultējies ar kādu reklāmas speciālistu vai aģentūru, ja nezini, kā to izdarīt.
RESICO noliktavas uzskaites sistēmā, Tu vari izveidot atlaides konkrētām preču grupām un ieviest dāvanu karšu vai klienta karšu risinājumus! Ja izvēlies izmantot šos piedāvājumus kā daļu no savas tiešsaistes kampaņas, piemēram, vēlies reklamēt īpašas atlaides dzērieniem, tad pēc tam RESICO ERP sistēmā tās vari viegli rediģēt un pārvaldīt.
3. Rīko tematiskos pasākumus!
Tematiskie vakari restorānā var būt izcils veids, kā padarīt kluso sezonu par īpaši aizraujošu laiku gan pastāvīgajiem apmeklētājiem, gan jauniem klientiem. Piemēram:
Ēdienkarte, kas stāsta stāstu – Iepazīstini savus klientus ar īpašām ēdienkartēm, kurās tiek izcelta kāda noteikta valsts vai reģions.
Vīna degustācijas – Rīko vīna degustācijas brīvdienās konkrētai cilvēku grupai.
Vakariņas dzīvās mūzikas pavadībā – Uzaicini mūziķus, kas atbilst Tava restorāna atmosfērai un sagādā īpašu vakaru visiem Tava restorāna apmeklētājiem. Turklāt, ja pirms pasākuma izmantosi pareizos reklāmas rīkus, tad šādā veidā vari piesaistīt arī pavisam jaunus klientus!
4. Rūpējies par restorāna vizuālo tēlu!
Izvieto interesantas tematiskās dekorācijas, kas piesaista uzmanību. Tās var būt saistītas ar noteiktu ēdienkarti, svētkiem vai pat vietējiem notikumiem. Tas ne tikai veicinās apmeklētāju interesi, bet arī Tavu konkurētspēju tirgū.
Kas ir labākā recepte ēdināšanas biznesa uzlabošanai?
Ja esi ēdināšanas uzņēmuma īpašnieks un jau ilgstoši meklē veidus, kā uzlabot savu uzņēmējdarbību un paātrināt klientu apkalpošanu, tad esi nonācis pareizajā vietā! Kā jau zināms, digitālā transformācija ir neizbēgams solis visos uzņēmējdarbības sektoros. Šī izaicinošā ceļa galā atrodas arī ēdināšanas nozares uzņēmēji, kas aiz vien biežāk ievieš digitālus risinājumus, lai uzlabotu klientu apkalpošanu un optimizētu uzņēmuma darbību. Iepazīstināsim Tevi ar dažiem ēdināšanas biznesa digitālajiem rīkiem, kas spēj uzlabot ne tikai klientu pieredzi, bet arī būtiski atvieglot virtuves darbinieku un apkalpojošā personāla ikdienas darbu!
Viesmīļa planšete: Jauna līmeņa klientu apkalpošana
Kas ir viesmīļu planšetes un kā tās ietekmē ēdināšanas uzņēmumus? Viesmīļu planšetes ir digitālas ierīces, kas ļauj viesmīļiem ar vienkāršām darbībām fiksēt pasūtījumu un to nekavējoties nosūtīt virtuvei. Tādējādi tiek veicināta efektīva sadarbība starp viesmīli un pavāru, un informācija par pasūtījuma summu tiek automātiski nosūtīta galvenajai kasei. Tās ļauj veiksmīgāk pildīt viesmīļa pienākumus, palīdzot apkalpot vēl lielāku klientu skaitu!
Virtuves displejs: Ātrums un precizitāte
Virtuves displejs ir moderns risinājums pasūtījumu apstrādei virtuvē, kas palīdz uzlabot kopējo apkalpošanas kvalitāti. Kādas ir tā priekšrocības? Pirmkārt, tas nodrošina ātru un efektīvu komunikāciju starp viesmīli un pavāru. Otrkārt, pasūtījumi ir skaidri redzami un viegli pārvaldāmi, kas pavāriem ļauj efektīvi strādāt ar visiem pasūtījumiem. Treškārt, tas ļauj ātri informēt par jau sagatavotiem pasūtījumiem. Ceturtkārt, virtuves displejs ļauj iestatīt laika limitus ēdienu vai dzērienu gatavošanai un pasniegšanai. Tas nodrošina precīzu un ātru ēdienu sagatavošanu, samazinot risku kļūdīties un uzlabojot darbinieku sadarbību.
Pašapkalpošanās kiosks: Inovatīvs risinājums klientu pasūtījumu pieņemšanai
Pašapkalpošanās kioski ir lielisks piemērs tam, kā tehnoloģijas maina veidu, kā cilvēki veic pirkumus. Šie kioski ļauj klientiem veikt pasūtījumus un norēķinus pašiem, neizmantojot tradicionālās kases. Tie ne tikai būtiski samazina rindas un gaidīšanas laiku, bet arī atvieglo personāla darbu.
Minētie digitālie rīki ne tikai uzlabo klientu pieredzi un efektivizē uzņēmuma operācijas, bet arī rada iespēju ēdināšanas biznesam pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem. Klienti arvien vairāk novērtē inovācijas un ērtības, ko sniedz digitālo risinājumu priekšrocības.
Vai esi gatavs pievienoties digitālajai revolūcijai un ieviest pārmaiņas arī savā ēdināšanas biznesā? Viesmīļu planšetes, virtuves displeji un pašapkalpošanās kioski ir tikai dažas no ierīcēm, kas Tev var palīdzēt iet šo ceļu.
Moderns risinājums veciem ieradumiem - elektroniskā kases sistēma!
Uzņēmēji daudzviet Latvijā ir ieraduši strādāt ar tradicionālajiem kases aparātiem, ar kuriem nākas veikt neskaitāmas manuālas darbības – klientu apkalpošana ir lēna un darbs ar tiem sagādā apgrūtinājumu arī veikalu, restorānu vai kafejnīcu darbiniekiem. Jautāsi, kā Tu kā uzņēmējs vari uzlabot klientu pieredzi un reizē uzlabot arī sava uzņēmuma darbību? Atbilde ir pavisam vienkārša – šobrīd mazumtirdzniecības nozare piedzīvo digitālu revolūciju - aizvien vairāk uzņēmēji ievieš digitālus risinājumus, lai viņu bizness spētu attīstīties, ietu līdzi laikam un reizē arī gūtu labākus pārdošanas rezultātus. Viens no rīkiem, kuru uzņēmēji izvēlās ir ektroniskās kases sistēmas.
Kāpēc?
Pirmkārt, vizuālais efekts.Kases sistēmas pretēji kases aparātiem ir vieglas, mazas, kompaktas un tām ir skārienekrāns, kas vairs neierobežo kasierus ar manuālu pogu komplektu. Tagad kasieri var piekļūt vairākām izvēlnēm un opcijām, lai veiktu virkni funkciju, kas atvieglo un paātrina darbu pie kases. Turklāt, tās ir pārvietojamas, kas ir sevišķi noderīgi gadījumos, kad uzņēmējdarbība sniedzas ārpus veikala vai restorāna telpām, piemēram, izbraukuma tirdzniecībā.
Otrkārt, ātra klientu apkalpošana.Modernās kases sistēmas ļauj veikt ātrus un efektīvus norēķinus. Tās iespējams aprīkot arī ar skenēšanas ierīcēm, piemēram, ir iespējams pievienot arī papildus aparatūru, kas ļauj nolasīt produktu kodējumus, tādējādi samazinot laiku, kas nepieciešams, lai ievadītu informāciju manuāli. Tāpat arī iespējams pievienot svarus, maksājuma karšu termināli un reklāmu displeju, kas arī būtiski atvieglo un paātrina apkalpošanas laiku. Ātrāki norēķini nozīmē apmierinātus klientus un veiksmīgākas klientu pieredzes!
Treškārt, kases sistēmas iespējams savienot ar ERP sistēmu. Šī funkcija ļauj automatizēt preču atlikumu atjaunošanu un uzraudzību, atvieglojot pasūtījumu veikšanas procesu. Ar precīzu reālā laika informāciju par noliktavas atlikumiem un pārdošanas tendencēm, uzņēmēji var veikt plašāku datu analīzi. Zinot pārdošanas rezultātus, iespējams izprast pieprasītāko produktu klāstu, plānot iepirkumus un novērst nevajadzīgu preču pasūtīšanu. Turklāt, iespējams arī rūpīgāk plānot cenu un mārketinga stratēģijas.
Ceturtkārt, nevaram runāt par visām elektroniskajām kases sistēmām, kas klientiem pieejamas tirgū, taču mūsu RESICO kases sistēmai pavisam noteikti ir ļoti plaša funkcionalitāte, tāpēc to ir iespējams pielāgot jebkura uzņēmuma specifikai. Turklāt, darba uzsākšana ir elementāra, jo SIA IBSC palīdzēs izveidot Tavu datu katalogu, informēs par nepieciešamajām tehniskajām vajadzībām uzstādīšanas vietā, kā arī sniegs gan ERP sistēmas, gan kases sistēmas apmācības.
Ko varam secināt?
Kases sistēmas ir svarīgs instruments, kas uzlabo kopējo tirdzniecības darbību. Ar ātriem un elementāriem norēķiniem, precīzu produktu uzskaiti, uzlabotu noliktavas vadību un datu analīzes iespējām, uzņēmumi var būtiski palielināt rentabilitāti un veicināt arī savu konkurētspēju tirgū. Izvēlies mūsdienīgas kases sistēmas un sasniedz JAUNAS TIRDZNIECĪBAS VIRSOTNES!
Mēs, IBSC, esam uzņēmums ar pieredzi 21 valstī un mūsu galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk!
Mūsu produkts - RESICO
RESICO ir mūsu uzņēmuma radīts orģinālprodukts - mazumtirdzniecības vadības risinājums, kas ir izstrādāts, lai palīdzētu tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk.
Šeit Tev būs iespēja uzzināt vairāk par RESICO, kad un kāpēc tas tika radīts, un, galvenokārt, kā RESICO spēj efektivizēt un attīstīt uzņēmuma darbību!
Kā radās RESICO?
Atgriežoties pašos pirmsākumos, mūsu uzņēmuma dibinātājs, Ingus Beks, stāsta, ka, strādājot pie ERP sistēmu ieviešanas “Tiger” tīklā, viņš saprata, ka no Latvijas striktajām likumdošanas prasībām un mazā tirgus ar nelielo maksātspēju ir savi ieguvumi, jo šādi apstākļi piespiež uzņēmējus veikt precīzāku uzskaiti jau no uzņēmuma pirmsākumiem.
Šajā laikā viņam jau bija izveidojusies vīzija par to, kā noliktavas vadības sistēmai būtu jāstrādā, ja tādu radītu. Tai pat laikā Ingum galvā mijās doma, ka ir taču tik daudz “startup”, kas jau kaut ko dara šajā segmentā. Tomēr, sastopoties tuvāk ar “startup” uzņēmēju radītajiem risinājumiem, viņš pamanīja, ka tie ir entuziasma pilni, taču bieži vien tiem pietrūkst pieredzes nozarē un uzņēmuma procesu izpratnes, līdz ar to risinājums praksē izrādās neefektīvs. Tas deva drosmi radīt pašiem savu risinājumu.
Protams, ceļš nebūt nav bijis viegls - aiz katras podziņas slēpjas stundām, stundām darba, lai potenciālajiem klientiem tiktu izstrādāts pats labākais risinājums.
RE-SI-CO – ko tas nozīmē?
Resico ir vārdu salikums no vārdiem Reliable, Simple, Competent. Kad gribējām izveidot savu produktu – mākoņrisinājumu, tad mums šķita, ka ir pietiekami liela uzkrātā pieredze, tāpēc arī vārds Reliable – uzticams. Mazumtirdzniecībā tas ir ļoti svarīgi, lai risinājums visu laiku strādā un veikali būtu vaļā. Simple – apzīmē vienkāršs, tāda arī ir doma, ka tas ir ērti un viegli lietojams. Bijām pamanījuši, ka veikala cilvēkiem ir grūti lietot sarežģītus risinājumus un tas paņem daudz laika. Competent – apzīmē mūsu komandu. Vairs nebijām tāds “startups”, mēs bijām vairāk kā 10 gadus nostrādājuši nozarē un sapratuši, kā tas viss strādā, tāpēc arī bija skaidra ideja kā varētu labāk. Šo kompetenci vēlējāmies nodot arī plašākai auditorijai.
Kāpēc uzņēmumi izvēlās RESICO?
Uzņēmuma “Heinman Baltic” pārstāve Laura atzina, ka, viena no lielākajām problēmām, ar kuru saskārās atverot veikalu Latvijā, bija sarežģītais sākumposms. “Ir viens uzņēmums, kas piedāvā kases sistēmu un tad ir programmētājs, kas izstrādās programmu. Pēc tam tas viss vēl jāliek kopā.” Ar programmētāju jau tika uzsākts darbs, taču tam bija nepieciešams laiks no Lauras puses – jāpārrunā nianses, jādomā kā tas viss strādās. “Es to visu būtu darījusi, ja nebūtu atradusi IBSC.”
Šobrīd Laura atzīst, ka iesaka IBSC un RESICO risinājumu arī citiem uzņēmējiem “vien dēļ tā iemesla, ka tev, sākot no kases sistēmas, iekārtām, programmas, sertifikātiem, termināla reģistrācijām – viss tiek iedots.”
Dažas no RESICO funkcijām un kāpēc tās ir svarīgas katram uzņēmumam:
RESICO ir piemērots ne tikai veikaliem, bet arī citiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem – interneta veikaliem, kafejnīcām, bāriem, restorāniem - tas ir pielāgojams jeb kura uzņēmuma specifikai.
Mūsu izstrādātā sistēma palīdz uzturēt precīzu noliktavas pārvaldību, lai jeb kurā laikā zinātu esošo produktu skaitu un to lokāciju - tas atvieglo darbu, veicot produktu pasūtījumus, kā arī inventarizācijas procesu.
Zināms, ka katram uzņēmumam svarīgi ir sekot līdzi uzņēmuma finanšu atskaitēm - ienākumiem, produktu pārdošanai un to pašizmaksai. Zinot uzņēmuma rezultātus, iespējams pieņemt uz datiem balstītus lēmumus, lai uzņēmums spētu attīstīties.
RESICO iebūvētais CRM modelis (klientu attiecību pārvalde) palīdz strukturēt un pārvaldīt attiecības ar uzņēmuma klientiem un piegādātājiem. Risinājums apvieno visus komunikācijas kanālus, kurus nepieciešams izmantot ikdienas darījumos – visa informācija atrodas vienā vietā un ir skaidri pārskatāma.
Ne mazāk svarīgs ir noliktavas uzskaites savienojums ar kases sistēmu, lai visi pārdošanas dati tiktu automātiski sinhronizēti ar noliktavu, un visi noliktavas produkti pieejami pārdošanai kases sistēmā. No mūsu noliktavas uzskaites sistēmas ir viegli menedžēt arī uzstādītās produktu pārdošanas akcijas, tai skaitā arī ieviest klientu un dāvanu karšu risinājumus.
Mūsdienās liela nozīme ir e-komercijai , kuru iespējams izmantot kā vēl vienu pārdošanas kanālu. Arī interneta veikalā gandrīz visu ir iespējams uzstādīt no RESICO, kā arī menedžēt produktu pieejamību un iegūt pārdošanas datus. Kā atzīst SIA ”Glamoralle” pārstāve Dina: “RESICO noliktavas uzskaiti savienot ar internetveikalu ir ļoti parocīgi. Ļoti viegli visam varam sekot līdzi. Pārsvarā viss sinhronizējās un, ja nē, tad ātri atrodam kļūdiņu. No IBSC puses ātri saņemam padomu, ko darīt, lai viss notiek - tādā ziņā ļoti forši!” Šeit svarīgi piebilst, ka piedāvājam arī 24/7 apkalpošanu mūsu klientiem.
Uzņēmēj, ir laiks atvieglot savu dzīvi, lai vari vairāk koncentrēties uz būtiskiem lēmumiem un uzņēmuma attīstību! Ir grēks neizmantot mūsdienu tehnoloģijas tad, kad tās ir tik ērti pieejamas!
Kāpēc esam labi biznesa partneri?
Mūsu uzņēmuma galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk, reizē, veidojot veiksmīgu ilgtermiņa sadarbību un cilvēcīgas attiecības ar mūsu klientiem. Mūsu attieksme pret biznesu nesaistās tikai ar rezultātiem un tehniskajiem aspektiem. Mēs ticam, ka cilvēcīgas attiecības ar mūsu klientiem ir būtiskas, lai radītu sadarbību, kas nes labumu abām pusēm – gan mūsu klientiem, gan mums.
Kāpēc mēs esam labi biznesa partneri un ko mēs domājam, kad runājam par cilvēcīgām attiecībām ar klientiem?
Mēs neapgrūtinām klientus ar sarežģītiem skaidrojumiem. Mūsu mērķis ir vienkāršā valodā izskaidrot mūsu piedāvājumu, lai klienti ātri un viegli spētu izprast mūsu digitālos risinājumus un kā ar tiem darboties. Runājam cilvēku valodā, izvairoties no tehniskiem un sarežģītiem terminiem.
Mēs nesolām vairāk, nekā spējam sniegt. Vienmēr pret klientiem esam atklāti un godīgi. Sniedzam reālistisku priekšstatu par visām iespējām un ierobežojumiem. Mēs vēlamies, lai mūsu klienti zina, ka var mums uzticēties, un ko no mums var sagaidīt.
Sadarbības uzsākšana ar mums ir vienkārša un ātra. Ļoti augstu vērtējam klientu dārgo laiku un to, cik svarīgi klientiem ir pēc iespējas ātrāk izprast mūsu piedāvātos risinājumus un to atbilstību viņu vajadzībām. Sadarbības sākumā priecājamies aprunāties telefoniski, vai satikt savus potenciālos klientus klātienē, kā arī katram klientam cenšamies sniegt personisku pieeju.
Arī uzsākot kopīgu sadarbību, mēs strādājam ātri un efektīvi – piecu dienu laikā nodrošinām digitālo risinājumu (kases sitēmas un/vai ERP sistēmas) uzstādīšanu un pielāgošanu, kā arī 24/7 tehnisko atbalstu gan klātienē, gan attālināti.
Mēs piedāvājam vairāk nekā tikai digitālus produktus un risinājumus. Visiem mūsu klientiem sniedzam bezmaksas apmācības. Vēlamies, lai mūsu klienti spētu izmantot mūsu sistēmu pilno potenciālu un pēc iespējas ātrāk varētu uzsākt darbu.
Mēs apzināmies, ka pārmaiņas uzņēmuma darbībā, ieviešot jaunus digitālos rīkus, var radīt neērtības vai nepārliecību, par to, vai tas uzņēmumā strādās. Tieši tāpēc potenciālajiem klientiem esam sagatavojuši RESICO ERP sistēmas DEMO versiju, sniedzot iespēju pašiem izpētīt visu funkciju klāstu, ko mūsu noliktavas uzskaites sistēma piedāvā.
Mēs priecāsimies kļūt par Tavu uzticamo biznesa partneri! Ieviešot jaunus un modernus digitālos risinājumus savā uzņēmumā, Tu veic ilgtermiņa ieguldījumu uzņēmuma attīstībā!
Ja esi jaunas kases sistēmas un/vai noliktavas uzskaites sistēmas meklējumos, bezmaksas konsultācijai vari pieteikties šeit:
Elektronisko čeku priekšrocības: kāpēc atbrīvoties no drukātajiem čekiem?
Tehnoloģijas attīstās nepārtraukti un tāpat arī uzņēmumi, kas cenšas sekot līdzi laikam. Tieši tāpēc arvien vairāk uzņēmēju izvēlas savos uzņēmumos ieviest elektroniskos čekus, kas ir tradicionālo papīra čeku digitālās versijas.
Šajā ierakstā mēs pastāstīsim vairāk par e-čeku priekšrocībām, galvenokārt, kāpēc uzņēmēji tos ievieš un kā tas var uzlabot arī klientu pieredzi.
Videi draudzīgi!
Viens ļoti būtisks elektronisko čeku izmantošanas labums ir iespēja saudzēt dabu. Izmantojot e-čekus, uzņēmumi var ievērojami samazināt papīra patēriņu, kas līdz ar to palīdz samazināt mežu izciršanu un siltumnīcefekta gāzu emisijas izplūšanu. Elektronisko čeku izmantošana ne tikai saudzē dabu, bet arī palīdz uzņēmumiem ietaupīt naudu, jo vairs nav jādomā par papīra un drukas izmaksām.
Viegli ieviest un uzturēt!
Viena no lielākajām elektronisko čeku priekšrocībām ir tas, cik ērts ir šis process. Izmantojot e-čekus, nav jāuztraucas par papīra čeku saglabāšanu vai par to, ka tas laika gaitā izbalēs. Tā vietā e-čeki tiek glabāti digitāli, padarot tos viegli pieejamus no jebkuras vietas un jebkurā laikā. Tas ir īpaši noderīgi uzņēmumiem, kas regulāri seko līdzi visiem ieņēmumiem.
Uzlabota klientu pieredze!
E-čeki nodrošina arī uzlabotu klientu pieredzi. Tā vietā, lai sekotu papīra čekiem, klienti var vienkārši piekļūt saviem elektroniskajiem čekiem, izmantojot savu e-pastu vai mobilo ierīci. Tas ne tikai ietaupa laiku, bet arī ļauj klientiem viegli izsekot saviem pirkumiem un garantijām.
Droša uzglabāšana!
Izmantojot papīra čekus, vienmēr pastāv risks tos pazaudēt, taču e-čeki tiek glabāti datu mākonī, kas rūpējas par drošu to uzglabāšanu un pieejamību.
Iespēja ietaupīt naudu!
Kā jau iepriekš minējām, e-čeku ieviešana var palīdzēt uzņēmumiem ietaupīt naudu un to darīt ilgtermiņā. Likvidējot vajadzību pēc papīra čekiem, uzņēmējiem vairs nav jāraizējas par drukāšanas un uzglabāšanas izmaksām. Turklāt, e-čeki var tikt automātiski ģenerēti un nosūtīti - darbiniekiem vairs nav jāaizkavē klienti un manuāli jādrukā papīra čeki.
Secinājumi
Elektronisko čeku izmantošanai ir daudzas priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālajiem papīra čekiem. Tā ir iespēja ne tikai dzīvot dabai draudzīgāk un saudzēt ekoloģisko vidi, bet uzņēmumiem tā ir iespēja uzlabot klientu pieredzi un ietaupīt naudu. Nav grūti saprast, kāpēc daudzi uzņēmumi izvēlās šādu risinājumu. Tā kā tehnoloģijas turpina attīstīties, mēs varam sagaidīt, ka nākotnē vēl vairāk uzņēmumi pieņems elektroniskos čekus arī savā darba vietā.
Ir pienācis laiks ieviest elektroniskos čekus arī Tavā uzņēmumā!
Mēs, IBSC, esam izstrādājuši jaunu kases sistēmas versiju, ar kuru ir iespējams sagatavot elektronisko čeku, kas klientam tiek nosūtīts uz e-pastu.
Pašapkalpošanās kioski - ātras klientu apkalpošanas atslēga
Nu jau vairākus gadus mazumtirdzniecības tehnoloģiju joma ir sadalījusi vēsturi “pirms pandēmijas” un “pēc pandēmijas” periodos. Šis posms radījis straujas izmaiņas pircēju mijiedarbībā ar uzņēmumiem – iepirkšanos pārtikas veikalos, aptiekās, lielos universālveikalos un citās tirdzniecības vietās. Distancēšanās ieradumi mūsdienu sabiedrībā vēl joprojām ir saglabājuši savu vietu. Tieši tāpēc pandēmija ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas veicinājis pašapkalpošanās kiosku pieprasījuma pieaugumu.
Tie guvuši augošu tendenci mazumtirdzniecības veikalos un lielveikalos visā pasaulē. Tas ir process, kas ļauj klientiem skenēt, iesaiņot un samaksāt par savām precēm bez kasiera vai veikala darbinieka palīdzības. Pašapkalpošanās sistēmas parasti ir aprīkotas ar svītrkodu skeneriem, skārienekrāniem un maksājumu termināļiem, kas ļauj klientiem ātri un viegli pabeigt darījumus.
Viena no galvenajām pašapkalpošanās kioska priekšrocībām ir tā, ka tas var ievērojami samazināt klientu gaidīšanas laiku. Izmantojot tradicionālos kases celiņus, klientiem bieži vien ir jāgaida garās rindās, lai viņus apkalpotu kasieris. Pašapkalpošanās kiosks ļauj klientiem izlaist rindu un veikt darījumus savā tempā. Tas ir īpaši noderīgi klientiem, kuriem ir jāiegādājas tikai dažas preces.
Vēl viena pašapkalpošanās kioska priekšrocība ir iespēja samazināt mazumtirgotāju darbaspēka izmaksas. Tā kā nepieciešams mazāk darbinieku, lai apkalpotu klientus pie kases, mazumtirgotāji var efektīvāk sadalīt savus resursus un koncentrēties uz citām uzņēmējdarbības jomām.
Ir skaidrs, ka pašapkalpošanās risinājumu popularitāte turpinās pieaugt, jo mazumtirgotāji vienmēr meklē veidus, kā racionalizēt savu darbību un nodrošināt labāku klientu pieredzi. Tā kā tehnoloģijas turpina attīstīties, pašapkalpošanās kases sistēmas kļūs lietotājiem vēl parocīgākas, padarot šos risinājumus par daļu no mazumtirdzniecības tirgus ikdienišķu sastāvdaļu.
Mūsu uzņēmums ir guvis pieredzi 21 valstī, palīdzējis vairāk kā 900 uzņēmumiem un mazumtirdzniecības jomā darbojās vairāk kā 10 gadus. Tā kā mūsu uzņēmuma misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk, vēlamies saviem potenciālajiem klientiem piedāvāt pašus aktuālākos risinājumus, tostarp, pašapkalpošanās kioskus.
Mūsu piedāvājumā iekļauts ne tikai pašapkalpošanās kiosks, bet arī:
- Resico tirdzniecības vadības risinājums
- 24/7 tehniskās apkapošanas līgums
- Karšu termināļa apkalpošanas līgums
Turklāt, ja vēlēsies pamēģināt šāda risinājuma efektivitāti savā uzņēmumā, bet neesi gatavs to iegādāties - piedāvājam arī nomas iespēju.
Intervija ar uzņēmuma SIA “Glamoralle” pārstāvi Dinu
Tā kā šī sistēma mūs apmierina – es noteikti ieteiktu. Tā dēļ vien, ka ir iespēja sekot līdzi saviem produktiem un viss ir pārskatāmi.
Dina, Glamoralle
Kā RESICO kases sistēma un noliktavas uzskaites sistēma atvieglo tieši jūsu uzņēmuma darbu?
Mūsu noliktavas sistēmā ir ļoti parocīgi apskatīt visus noliktavas atlikumus, sagatavojam arī rēķinus, tāpat arī visas produktu pieņemšanas. Tiešām diezgan daudz izmantojam – arī visas atskaites taisām, kases čekus iespējams paskatīties. Ko tik šeit nevar atrast! To, ko mēs nezinām, tad arī ātri uzrakstam un saņemam palīdzību!
Kuru no Resico noliktavas uzskaites funkcijām izmantojat visvairāk?
Visbiežāk izmantojam iespēju atrast produktus, produktu atlikumus, preču pieņemšanu, norakstīšanu, tāpat arī, lai gan bieži nesanāk, bet taisām rēķinus.
Vai ieteiktu citiem uzņēmējiem izvēlēties RESICO sistēmas?
Es personīgi noteikti ieteiktu, bet tā, lai es varētu salīdzināt ar kaut ko citu – es arī nevaru, jo neesmu strādājusi ar citām sistēmām. Tā kā šī sistēma mūs apmierina – es noteikti ieteiktu. Tā dēļ vien, ka ir iespēja sekot līdzi saviem produktiem un viss ir pārskatāmi.
Kā vērtējat komunikāciju ar IBSC darbiniekiem?
Principā darbinieki ir ļoti atsaucīgi! Uz visiem mūsu jautājumiem saņemam atbildes, pat tad, ja tās ir lielākas lietas un aizķeršanās. Dažreiz tas prasa nedaudz vairāk laika, bet parasti visas situācijas tiek atrisinātas dienas laikā. Mums paskaidro visu, ja kaut kas nav izdarīts, tad mēs to izdarām. Ļoti atsaucīgi!
Kā vērtējat iespēju savienot noliktavas uzskaiti ar internetveikalu?
Ir ļoti parocīgi. Ļoti viegli visam varam sekot līdzi. Pārsvarā viss sinhronizējās, tas, kas nesinhronizējās, tad arī ātri atrodam kļūdiņu. No IBSC puses ātri saņemam padomu, ko darīt, lai viss notiek - tādā ziņā ļoti forši!
Piesakies konsultācijai!
Intervija ar uzņēmuma "Dormers" pārstāvi Kristapu
Es pat nezinu nevienu problēmu, ko nosaukt, kāpēc neizvēlēties IBSC. Man patika tas piedāvājums, ka sistēma nebija jāpērk. Sevišķi jauniem uzņēmējiem – ne vienmēr tev būs 6 tūkstoši kases sistēmai – tas bija ļoti labs risinājums, ka viņu vienkārši var nomāt. Tos līdzekļus var ieguldīt citur, kas jaunam uzņēmējam būtu arī prātīgāk. Ja pie sistēmas var tikt samaksājot mēnesī kaut kur 200 eiro – baigi feini.
Kristaps, SIA DORMERS
Pastāstiet par savu uzņēmumu, ar ko jūs nodarbojaties?
Mēs nodarbojamies ar pārtikas produktu ražošanu - mērču, garšvielu, marināžu. Tā ir viena, lielā uzņēmuma sastāvdaļa, kur sortimentā mums ir apmēram ap 45 produktiem, kopā ap 400 klientiem. Tāpat arī eksportējam produktus uz 6 valstīm. Vāram, taisām, darbojamies un ļoti straujiem soļiem ejam uz priekšu!
Otra uzņēmuma mazā sadaļiņa, kas ir arī mārketinga ierocis ir burgeru gatavošana, tur mēs esam pārdotākais produkts Rīgā, nu jau gandrīz gadu. Kopējā uzņēmuma vīzija un attīstība ir ļoti, ļoti strauja. Mēģinām ieviest kaut ko jaunu un neredzētu, un tas tā arī izdodas, ļoti smagi strādājot.
Kad un kāpēc sākāt meklēt jaunu kases sistēmu un noliktavas uzskaites sistēmu?
Verot vaļā burgernīcu un uzbūvējot treileri, vienkārši kaut kas bija jādomā. Sākumā, protams, izskatījām dažādus piedāvājumus. IBSC piedāvājums bija cenā saprotams, no darbiniekiem laba attieksme un pietiekami plašs piedāvājumu klāsts, kur mēs varam īstenot mūsu vajadzības. Viss ļoti vienkārši – nauda un attieksme.
Kā iepazināties ar IBSC uzņēmumu ?
Atradu Google, vai kaut kur pat neatceros. Aizbraucu uz ofisu, parunājām ar puišiem un skaidrs, ka mēs runājām arī ar citiem uzņēmumiem, bet pie IBSC bija foršāk, ātrāk, vienkāršāk un viens, divi, gatavs! Mēs vairāk vai mazāk visus lēmumus pieņemam par cilvēcīgām attiecībām, reizēm esam gatavi pat arī pārmaksāt. Ja nav attiecības, tad mums absolūti neinteresē pilnīgi nekas.
Kāpēc lēmāt par labu tieši RESICO kases sistēmai?
Es nevaru pateikt, ka sēdējām 2 dienas un mēģinājām uz papīra salikt plusus un mīnusus, nedēļu apdomāt, pārdomāt šo lēmumu. Nē, mums uzņēmumā nekad tā nenotiek ar nevienu ideju. Mums ir tā – darām vai nedarām, viss, piecu minūšu jautājums.
Atbildot uz jautājumu, tā bija cena, cilvēcīgas attiecības un labs piedāvājums – tas bija viss, kas mūs pārliecināja par labu RESICO sistēmai. Mēs pat neizskatīsim vai neapdomāsim kaut kādus citus konkurentu piedāvājumus. Skaidrs, ka konkurenti ir nākuši, uzbāzušies un mēģinājuši pārvilināt, bet, ja mēs ar kādu esam kopā, tad neesam pērkami.
Pastāsti par jūsu pieredzi, uzstādot kases sistēmu un noliktavas sistēmu?
Viss bija ļoti vienkārši un neredzēju nevienu problēmu. Mēs aizsūtījām to, kas ir jāsaliek kases un noliktavas sistēmā, viss arī tika atvests, salikts, atsūtīts, uzlikts. Viss notika operatīvi un laicīgi – tā kā mēs prasījām.
Sistēma ir tik plaša, ka mēs vēl visu nesaprotam, bet tas, darba apjoma dēļ, tiek atlikts un paliek otrajā plānā.
Kā vērtējat komunikāciju ar IBSC darbiniekiem, gan iepazīšanās posmā, gan tagad?
Jautājums, vai mums vispār ir komunikācija – nav, jo mums tādu nevajag. Ja kaut kas ir tiešām vajadzīgs, es ātri pazvanu, paprasu, ka vajag izdarīt tūlīt, rīt, parīt – viss tiek sakārtots un palīdzību saņemam ātri. Tie, kas ir mūsu partneri, viņiem ir jāsaprot, ka mēs problēmas atrisinām tagad un tūlīt, mēs varam mēģināt viņās iedziļināties pēc tam.
Komunikācija ar IBSC darbiniekiem skaita ziņā ir bijusi maz reizes, bet, kad viņa ir bijusi, tad viss ir bijis super! Ja nebūtu super, mēs nebūtu ar IBSC.
Kuru no RESICO sistēmas funkcijām izmantojat visvairāk?
No pašas sistēmas izmantojam mazu daļu. Ko mēs darām? Ievadām noliktavu, ievadām pavadzīmes, es paskatos atskaites kā online notiek pirkumi, kā cilvēki pērk. Tas, ka tajā vajadzētu iedziļināties krietni kārtīgāk – jā, par to esam sen runājuši, tam vienkārši fiziski nav laika šobrīd.
Vai ieteiktu citiem uzņēmējiem izvēlēties RESICO sistēmu? Kāpēc?
Jā, jo tas ir izdevīgi, ērti, vienkārši, man liekas, ka cenā pieejami, uztverē saprotami, ar foršu attieksmi un izpalīdzīgiem partneriem biznesā. Es pat nezinu nevienu problēmu, ko nosaukt, kāpēc neizvēlēties IBSC. Man patika tas piedāvājums, ka sistēma nebija jāpērk. Sevišķi jauniem uzņēmējiem – ne vienmēr tev būs 6 tūkstoši kases sistēmai – tas bija ļoti labs risinājums, ka viņu vienkārši var nomāt. Tos līdzekļus var ieguldīt citur, kas jaunam uzņēmējam būtu arī prātīgāk. Ja pie sistēmas var tikt samaksājot mēnesī kaut kur 200 eiro – baigi feini.
Tas bija labi, ka bija vairākas opcijas un ierīces, kuras varējām izvēlēties. Šo jauno, mazāko ierīci ņemot, arī viss bija ātri, operatīvi, atveda, uzlika. Viens, divi, trīs un viss gatavs!
Kad tika izgudrots pirmais kases aparāts? 2.daļa
Kad pasūtījumu daudzums palielinājās, vienlaicīgi pārvaldīt Pony House bāru un fabriku kļuva neiespējami. Brāļi Rittiji fabriku pārdeva Jakobam Ekertam par 1000 dolāriem. Jakobs Ekerts vēsturē savu vārdu iezīmējis kā National Manufacturing Company dibinātājs.
Kases aparātu revolūcija turpinājās. Viens no Koltonas iedzīvotājiem Džons Pattersons bija neliela veikala īpašnieks, kurš tirgoja preces ogļračiem. Uzzinot par Rittija kases aparātiem, viņš iegādājās uzreiz trīs aparātus un uzstādīja tos savā veikalā. 1884.gadā Pettersons pats sāka ražot savus kases aparātus, izveidoja nelielu darbnīcu, kurā sākumā strādāja 13 cilvēki. Neilgi pēc tam viņš dibināja kompāniju National Cash Register Company (NCR). Džons Pettersons vēlējās pilnveidot kases aparātu funkcionalitāti un pievienoja tam naudas kasti ar zvaniņu. Katru reizi, kad pārdevēja atvēra kasti nozvanīja zvaniņš. Jaunā Džona Pattersona kompānija modernizēja aparātu un vēlāk pievienoja tam ierīci, kas izdrukāja arī pircēja čeku.
1906.gadā izgudrotājs Čarlzs Ketterings izgudroja kases aparātu ar mehānisko dzinēju. Pēc pieciem gadiem kompānijas pārdoto kases aparātu skaits sasniedza jau vienu miljonu. Laika posmā no 1888. līdz 1915. gadam nu jau gandrīz visos veikalos bija ieviesti kases aparāti. 1. pasaules kases aparāta izgudrotājs nomira 1918.gadā, taču bārs Pony House tika pārtaisīts par viesnīcu grand-hotel Pony House, restorānu Pony House un kafejnīcu. Koltonas iedzīvotāji runā, ka zvaniņu, kas vienreiz iezvanījās veikalā ogļračiem, izdzirdēja visa pasaule.
Intervija ar uzņēmuma "Heinman Baltic" pārstāvi Lauru
"Ja man būtu līdzās kāds uzņēmējs, kas jautātu: “Klau, tu tikko atvēri veikalu tīklu un tev noteikti ir kases sistēma ar programmu - kādu tu izmanto?” es noteikti ieteiktu IBSC." Uzņēmums "Heinman Baltic" pavisam nesen ir atvēris savu pirmo veikalu Latvijā un ar prieku varam paziņot, ka esam uzsākuši kopīgu sadarbību.
Laura, SIA HEINMAN BALTIC
Kāpēc meklējāt jaunu kases sistēmu un noliktavas uzskaites sistēmu?
Viss sākās ar to, ka mums ir veikalu tīkls Igaunijā, kur darbojāmies ar labu programmu. Tad mēs aktīvi sākām darboties pie tā, lai atvērtu veikalus arī šeit Latvijā. Pat nebijām aizdomājušies, ka Igaunijas programma šeit Latvijā nemaz nestrādā. (Uz doto brīdi viņa ir tikai Skandināvijas valstīs un Igaunijā.) Tajā brīdī sapratām, ka ir jāmeklē alternatīva un kaut kas līdzīgs.
Man nebija konkrētu ieteikumu vai “feedbacks” no kāda. Saprotot, ka man ir vajadzīga šī POS sistēma, tad paskatījos internetā kādi vispār pakalpojumi ir Latvijā. Es uzdūros tam, ka ir viens uzņēmums, kas piedāvā man kases sistēmu un tad ir programmētājs, kas izstrādās programmu. Pēc tam tas viss vēl jāliek kopā. Ar programmētāju jau sākām darboties, taču tam bija nepieciešams laiks no manas puses – jāpārrunā nianses, jādomā kā visu komplektēt, kā tas viss strādās un tamlīdzīgi. Manā sfērā darbojoties, godīgi sakot, šī laika nav. Pamatā manā darba ikdienā ir jāveic kaut kādā mērā svarīgākas lietas. Es to visu būtu darījusi, ja nebūtu atradusi jūsu kompāniju.
Kā uzzinājāt par IBSC uzņēmumu ?
Tā kā mani nelika mierā doma, ka ir jāvēršās pie vairākiem speciālistiem, lai visu sakomplektētu, tad es nejauši, meklējot googlē, atradu IBSC kompāniju – uzreiz arī zvanīju. Pirmajā sarunā jau nonācām pie tā, ka jau rīt, parīt varam tikties, lai visu izrunātu.
Kāpēc izvēlējāties tieši RESICO kases sistēmu?
Šo nesaku, lai pārlieku glaimotu, bet tiešām man bija vienkārši fantastiska pieredze, jo es atnācu pie cilvēka, kurš savu profesionālo stāstu izstāstīja tik saprotamā valodā. Principā tajā brīdī arī sapratu, ka tas ir tas, ko mums vajag un ir līdzīgs tam, kas mums ir jau arī citās valstīs. Tas viss notika ļoti, ļoti ātri un produktīvi.
Kā RESICO kases sistēma un noliktavas uzskaites sistēma atvieglo tieši jūsu uzņēmuma darbu?
Šobrīd esmu iepazīšanās posmā, taču meitenēm, strādājot veikalā, kases sistēma ir ļoti elementāra un viss ir ļoti saprotams – visas atskaites, tas kā notiek produktu meklēšana.
Pirmais, kas man bija jādara – bija jāievada visi produkti, es nesaskāros ar nekādām problēmām. Vēl izpētīšu, kā man veicās strādājot ar atskaitēm, atlikumiem, krājumiem, to, ko vēlās redzēt mana grāmatvede. Pagaidām reģistrēt iepirkumus un realizācijas ir elementāri un viss strādā.
Kuru no RESICO sistēmas funkcijām novērtējat visvairāk?
Lai veiktu jaunus produktu iepirkumus, man vissvarīgāk ir redzēt krājumu uzskaiti, lai saprastu, kas visvairāk ir izpirkts un cik daudz kāds produkts ir palicis. Tas ir tas, ko es katru dienu ieeju paskatīties un visvairāk arī izmantoju.
Otrā pēc tam ir iepirkumu uzskaite, lai es varu nodot datus grāmatvedei, lai viss stāv vienā vietā. Tas man arī ir ļoti svarīgi, turklāt būtiski tiek atvieglots arī viņas darbs. Lejupielādējot excel failu, elementāri visus datus varu nodot viņai. Tālāk grāmatvede var nodublēt visu savā programmā, nevis rakstīt manuāli.
Vai ieteiktu citiem uzņēmējiem izvēlēties RESICO sistēmu? Kāpēc?
Es noteikti būtu tā, kas ieteiktu, iespējams faktors ir arī mana sākotnēji rūgtā pieredze. Pēc tās, IBSC kompānija ļoti atviegloja manu darbu.
Ja man būtu līdzās kāds uzņēmējs, kas jautātu: “Klau, tu tikko atvēri veikalu tīklu un tev noteikti ir kases sistēma ar programmu - kādu tu izmanto?” es noteikti ieteiktu IBSC. Vien dēļ tā iemesla, ka tev kā pakalpojuma ņēmējam pretī pasaka, ka tev par neko nav jāraizējas. Tev sākot no kases sistēmas, iekārtām, programmas, sertifikātiem, termināla reģistrācijām – tev viss tiek iedots, turklāt pat ar banku viss tika sakārtots. Neko vairāk kā laiku saskaņošanu uz tikšanos no savas puses arī nedarīju.
Protams, jāskatās, kas notiks, kad atvērsim vēl veikalus, kā tad tas viss strādās.
Kā vērtējat komunikāciju ar IBSC darbiniekiem?
Uzreiz mums izveidojās ļoti labs kontakts, problēmas ar to nebija. Bija kaut kādas nianses, kad ne viss tik veiksmīgi ritēja no manas puses, ko vajadzēja izdarīt. Tie bija sīkumi, bet tomēr tas prasīja laiku un meistara piesaisti – mūsu komunikācija bija ļoti viegla.
Vēl arī tas, ka mēs atvērāmies svētdienas dienā, kad kaut kas mazliet notika ar kases terminālu, taču ārpuskārtas mūs tāpat apkalpoja un problēma tika novērsta 2-3 stundu laikā.
Situācijās, kad man ir nepieciešama palīdzība tuvākajā laikā, ja ne tajā pašā dienā, tā tiek sniegta.
Vai ir kādi ieteikumi, kā uzlabot RESICO sistēmu?
Par šo es iespējams varētu atbildēt pēc kāda laika, kad būsim atvēruši vairākus veikalus. (Šāda situācija mums bija Igaunijā, kur gribējām, lai mums programmā kaut ko uzlabo un pievieno, bet tas bija vairāk par grāmatvedību.)
Pagaidām uz vienu veikalu man viss šķiet ļoti saprotams un elementārs, bet es pieļauju domu, ka darba laikā nāksies ar kaut ko saskarties un būs kaut kas, ko gribētu pievienot sistēmai. Pagaidām man ir bijusi super laba pieredze!
Kā vērtējat iespēju savienot noliktavas uzskaiti ar internetveikalu?
Uz doto brīdi neesam vēl palaiduši internetveikalu, bet esam zemajā startā, tāpēc vēl nezinu kā tas viss notiks.
Pati iespēja savienot noliktavas uzskaiti ar internetveikalu ir superīga, jo mums ir akcīzes noliktava pirmkārt Igaunijā, kas mazliet sarežģī komunikāciju, jo viņiem ir vienota sistēma. Mums arī par to noteikti būs jādomā, bet šī internetveikala krājumu uzskaite noteikti būs nepieciešama, lai laikus prognozētu iepirkumus.
Kad tika izgudrots pirmais kases aparāts? 1.daļa
19.gadsimta vidū tirgotājiem bija nelielas kastītes ar 2 nodalījumiem – viens, kas paredzēts papīrnaudai, otrs sīknaudai, taču tie nebija kases aparāti, gluži vienkāršas naudas glabāšanas lādītes, kas tajā laikā bija katram tirgotājam. Pēc rūpnīcu revolūcijas palielinājās pārdošanas apjoms, tāpēc bija svarīgi veikt precīzu ieņēmumu uzskaiti.
Pirmais cilvēks, kurš centās automatizēt norēķināšanās procesus bija Devids Brauns. 1875. gadā viņš izgudroja aparātu preču un skaidras naudas transportēšanai. Šis aparāts sastāvēja no tauvas ar grozu kas bija piestiprināta pie griestiem.
Tomēr pasaulē par pirmā īstā kases aparāta izgudrotāju uzskata amerikānieti Džeimsu Rittiju (James Ritty), kuru dēvēja par laba viskija, vīna un cigarešu tirgotāju. Viņš bija Pony House bāra īpašnieks Ohaijo štatā. Tolaik bārs atradās netālu no stacijas un apmeklētāju vidū bija vairākas ievērojamas personības. Ar laiku bāra darbinieki nopelnīto naudu sāka piesavināties un likt savā kabatā, tāpēc Džeimsam nācās meklēt risinājumu peļņas uzskaitei.
Ceļojumā uz Eiropu Džeimsa uzmanību pievērsa ierīce, kura skaitīja katru tvaika kuģa dzinēja apgriezienu, šo principu Džeims vēlējās izmantot arī ieņēmumu uzskaitei. Neilgi pēc tam, 1883.gadā viņš kopā ar brāli Džonu Rittiju patentēja pirmo kases aparātu pasaulē ar nosaukumu “Rittija neuzpērkamais kases aparāts”.
Tas sastāvēja no divām taustiņu rindām ar ciparnīcu un divām bultiņām, katra operācija tika fiksēta uz diska. Straujiem soļiem Rittija bāra peļņa palielinājās, turklāt jaunais kases aparāts piesaistīja arvien vairāk apmeklētāju, kas bija sajūsmā par jauno izgudrojumu
Intervija ar uzņēmuma dibinātāju Ingu Beku
Mūsu galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk. Manuprāt, tā ir iespēja, kas ir jāizmanto visiem tirdzniecības uzņēmumiem, jo Resico ir par ļoti labu cenu, ņemot vērā lielo ieguldījumu. Zem katras podziņas slēpjās stundām, stundām darba.
Ingus Beks, SIA IBSC dibinātājs
Kāda Tev ir bijusi pieredze IT nozarē? Kad un kāpēc radās ideja par sava uzņēmuma dibināšanu?
Ar It nozari esmu saistīts jau ļoti ilgi, jau kopš skolas laikiem, kad tikko parādījās datori, interesējos par programmēšanu. Domāju, ka, lai dibinātu savu uzņēmumu vajag zināt ne tikai savu lietu, bet arī grāmatvedību, tāpēc pabeidzu arī grāmatvežus. Vēlāk pastrādāju kā ERP sistēmu ieviešanas projektu vadītāju. ERP sistēmas un noliktavas uzskaites sistēmas esmu ieviesis vairāk kā 20 valstīs. Pēc tam vēlējos pastrādāt arī otrā pusē un nonācu līdz finanšu direktora amatam „Flying Tiger Copenhagen” veikalu tīklam Baltijas valstīs.
Šeit arī radās doma par sava uzņēmuma dibināšanu, jo vajadzēja piedāvāt risinājumus “Tiger” veikaliem starptautiskā līmenī, bija jādomā kā standartizēt IT sistēmas.
Tā 2010.gadā tika dibināts uzņēmums IBSC jeb International Business Solution Center. Tobrīd attīstījās IT nozare, notika pāreja no grāmatvedības sistēmām uz ERP sistēmām – bija īstais laiks un mums bija ko piedāvāt.
Kad tapa uzņēmuma pašu radīts risinājums - Resico?
Strādājot pie ERP sistēmu ieviešanas “Tiger” tīklā, es sapratu, ka no Latvijas striktajām likumdošanas prasībām un mazā tirgus ar nelielo maksātspēju ir savi ieguvumi, jo šādi apstākļi piespiež uzņēmējus veikt precīzāku uzskaiti jau no uzņēmuma pirmsākumiem. Šajā laikā man jau bija izveidojusies vīzija par to, kā noliktavas vadības sistēmai būtu jāstrādā, ja es tādu radītu. Tai pat laikā domāju, ka ir taču tik daudz “startup” kas jau kaut ko dara šajā segmentā. Tomēr sastopoties tuvāk ar “startup” uzņēmēju radītajiem risinājumiem, pamanīju, ka tie ir entuziasma pilni, taču bieži vien tiem pietrūkst pieredzes un nozares, uzņēmuma procesu izpratnes, līdz ar to risinājums praksē izrādās neefektīvs. Tas deva drosmi radīt pašiem savu risinājumu.
Kāds ir Resico atšifrējums?
Resico ir vārdu salikums no vārdiem Reliable, Simple, Competent. Kad gribējām izveidot savu produktu – mākoņrisinājumu, tad mums šķita, ka ir pietiekami liela uzkrātā pieredze, tāpēc arī vārds Reliable – uzticams. Mazumtirdzniecībā tas ir ļoti svarīgi, lai risinājums visu laiku strādā un veikali būtu vaļā. Simple – apzīmē vienkāršs, tāda arī ir doma, ka tas ir ērti un viegli lietojams. Bijām pamanījuši, ka veikala cilvēkiem ir grūti lietot sarežģītus risinājumus un tas paņem daudz laika. Competent – apzīmē mūzu komandu. Vairs nebijām tāds “Startups”, mēs bijām vairāk kā 10 gadus nostrādājuši nozarē un sapratuši, kā tas viss strādā, tāpēc arī bija skaidra ideja kā varētu labāk. Šo kompetenci vēlējāmies nodot arī plašākai auditorijai.
Kas, tavuprāt, ir jebkura uzņēmuma veiksmes atslēga? Vai IBSC to izmanto un gūst panākumus?
Veiksmīga biznesa pamatā ir vadītājs ar pietiekami lielu pacietību un gribasspēku iet un attīstīt savu ideju. Daudzas reizes kļūdīties un turpināt darīt - jo vairāk tu dari, jo vairāk tev kaut kas sanāks.
Tā kā esam IT kompānija, tad mūsu vienīgais resurss ir cilvēki. Man kā uzņēmuma vadītājam vienmēr šķiet, ka nevajag darbiniekiem uzspiest to savu vīziju. Kad nostiprinās uzņēmuma komanda, tad viņi kā cilvēki veido tavu kompāniju un jūs kopā vienojaties, kas ir tās uzņēmuma vērtības pie kurām ir jāpieturas.
Uzņēmumu veido cilvēki. Man ir paveicies atrast čaklus, aizrautīgus un profesionālus darbiniekus, kuri tagad jau paši veido IBSC. Tāpat arī mūsu biznesa vērtība ir cilvēcīgas attiecības arī ārēji, ar citiem uzņēmumiem - mūsu klientiem.
Protams, jeb kura biznesa atslēga ir arī disciplīna. Mazumtirdzniecībā tas, piemēram, attiecas uz pārdevējiem – ir jāatgādina par to, kā kārto plauktus, kā lietojam kasi, veicam inventarizāciju, tas nekas, ka tas notiek katru gadu, tas tā pat ir jāatgādina. Jābūt disciplīnai, ja tās nebūs, tad pazudīs uzņēmuma struktūra un tēls. Šo veiksmes atslēgu izmantojam arī IBSC.
Kas IBSC atšķir no pārējā tirgus piedāvātajiem risinājumiem?
Mūsu ideja, ar ko atšķirties bija izveidot mūsdienīgu, jaunu, modernu risinājumu ar augstas kvalitātes apkalpošanu – mēs negribam pārdot un aizmirst par klientu, gribam veidot labas attiecības un vēlamies, lai mūsu klients būtu veiksmīgs. Ja mūsu klients ir veiksmīgs, arī mūsu bizness var paplašināties, jo, iespējams, viņam vajadzēs vēl kases sistēmas un tamlīdzīgi.
Bijām ievērojuši tirgū, ka kasu sistēmas un tirdzniecības vadības sistēmu segmentā visi grib tikai pārdot vairāk un komunikācijas nav. Mēs gribējām tieši otrādi – vēlējāmies veidot labu sadarbību ar klientu. Mēs nekad neslēpjamies, neraujamies sevī – vienmēr runājam un cenšamies atrisināt jeb kādu situāciju.
Kas ir IBSC klientu mērķauditorija? Pastāsti par mūsu klientu loku šobrīd.
No klientu mērķauditorijas mūsu bizness ir diezgan plašs, jo mūsu Resico risinājumam nav nekādi ierobežojumi – viņu var lietot gan lieli, gan mazi uzņēmumi.
Par mūsu mērķauditoriju varam saukt klientus, kas vēlās sadarboties un būvēt cilvēcīgas attiecības. Ja klients negribēs diži iespringt un iedziļināties, tad arī mēs nevarēsim palīdzēt.
Viens no mūsu plusiem ir tas, ka esam arī starptautisks uzņēmums. Mums ir klienti vairāk kā 20 valstīs. Bieži vien Latvijas uzņēmumam, kurš vēlās startēt starptautiskā līmenī – ir ērti izmantot mūsu risinājumu, jo to var darīt arī citā valstī.
Mūsu uzņēmumam ir arī izplatīšanas tīkls, kur mēs piedāvājam Resico risinājumu partneriem, kuri kādā konkrētā valstī izplata mūsu produktu. Piemēram, Norvēģijā, Dānijā, Lietuvā, Singapūrā, Austrālijā un citur.
Kā Tu raksturotu uzņēmuma galvano misiju un uzņēmuma vērtības?
Mūsu galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk. Manuprāt, tā ir iespēja, kas ir jāizmanto visiem tirdzniecības uzņēmumiem, jo Resico ir par ļoti labu cenu, ņemot vērā lielo ieguldījumu. Zem katras podziņas slēpjās stundām, stundām darba.
Runājot par IBSC uzņēmuma iekšējām vērtībām, es vienmēr esmu domājis, ka katram darbiniekam jābūt kā saimniekam savā sētā, tādā ziņā, ka, ja tu redzi kādu problēmu, tu arī uzņemies atbildību to atrisināt. Tāpat arī tam vajadzētu strādāt uz āru – ar mūsu klientiem. Visas problēmas un ķibeles, kas rodas klientiem, mēs no tām neslēpjamies, uzņemamies atbildību un mēģinām atrisināt.