Ieteikumi restorāniem klusajā sezonā
Restorāniem klusā sezona bieži vien var izrādīties liels izdzīvošanas izaicinājums. Tomēr, necieš visi ēdināšanas biznesa pārstāvji - ja izmanto pareizos rīkus un stratēģijas, klusā sezona arī Tavam ēdināšanas uzņēmumam var būt labvēlīga! Šajā rakstā esam apkopojuši vērtīgus ieteikumus, kā vari uzlabot sava uzņēmuma darbību un piesaistīt klientus arī pēc aizņemtās vasaras sezonas!
1. Plāno laicīgi!
Lai novērstu nepatīkamus pārsteigumus, klusajai sezonai sāc gatavoties laicīgi, dažus mēnešus iepriekš. Ja pēc vasaras Tavs restorāns sāk piedzīvot zemāku klientu plūsmu, neļaujies panikai.
Izanalizē ēdienkarti – Pārbaudi, vai Tavā restorāna ēdienkartē ir ēdieni, kas satur dārgas sastāvdaļas vai ir populāri tikai noteiktā laikā? Izvērtē, kurus ēdienus varētu uz laiku izslēgt vai aizstāt ar ekonomiskākām alternatīvām, tādējādi saglabājot piedāvājumu. RESICO ERP sistēma piedāvā Toplist atskaiti, kurā ir iespējams apskatīt uzņēmuma labāk un sliktāk pārdotākos produktus dilstošā secībā un ne tikai! Šajā atskaitē pārdošanas dati ir pārskatāmi vēl detalizētāk pēc:
- Pārdošanas apjoma
- Ieņēmumiem
- Bruto peļņas
- Atlikuma noliktavā
Darba Laika Optimizācija – Pārskati darba laikus un noskaidro, vai arī Tavā restorānā būtu iespējams samazināt darba stundas vai izmantot elastīgu darba grafiku. Kā vienu no iespējām vari apsvērt arī restorāna platības apgaismojuma un apkures samazināšanu ārpus galvenajām apmeklējuma stundām.
2. Rūpējies par savu redzamību tiešsaistē!
Tava restorāna klātbūtne tiešsaistē var būt spēcīgs instruments, lai piesaistītu uzmanību un jaunus klientus!
SEO Optimizācija – Pārliecinies, ka Tava restorāna lapa ir viegli atrodama Google meklētājā. Veic mājaslapas SEO (meklētājprogrammu optimizāciju), kā arī iekļauj atsauksmes, precīzus darba laikus un citu klientam vērtīgu informāciju.
Aktivitāte sociālajos medijos – Izmanto visus populārākos sociālos medijus, lai dalītos ar jaunumiem, īpašajiem piedāvājumiem, darbinieku jokiem, aizkulisēm. Regulāri dalies arī ar attēliem no sava restorāna - ēdieniem, dzērieniem. Rīko konkursus, kas piesaista interesi un veicina cilvēkus dalīties ar ierakstiem. Neaizmirsti arī par mūsdienās aktuālo “influenceru” mārketingu.
Reklāma – iestati un iegādājies Facebook, Instagram un Google reklāmas – konsultējies ar kādu reklāmas speciālistu vai aģentūru, ja nezini, kā to izdarīt.
RESICO noliktavas uzskaites sistēmā, Tu vari izveidot atlaides konkrētām preču grupām un ieviest dāvanu karšu vai klienta karšu risinājumus! Ja izvēlies izmantot šos piedāvājumus kā daļu no savas tiešsaistes kampaņas, piemēram, vēlies reklamēt īpašas atlaides dzērieniem, tad pēc tam RESICO ERP sistēmā tās vari viegli rediģēt un pārvaldīt.
3. Rīko tematiskos pasākumus!
Tematiskie vakari restorānā var būt izcils veids, kā padarīt kluso sezonu par īpaši aizraujošu laiku gan pastāvīgajiem apmeklētājiem, gan jauniem klientiem. Piemēram:
Ēdienkarte, kas stāsta stāstu – Iepazīstini savus klientus ar īpašām ēdienkartēm, kurās tiek izcelta kāda noteikta valsts vai reģions.
Vīna degustācijas – Rīko vīna degustācijas brīvdienās konkrētai cilvēku grupai.
Vakariņas dzīvās mūzikas pavadībā – Uzaicini mūziķus, kas atbilst Tava restorāna atmosfērai un sagādā īpašu vakaru visiem Tava restorāna apmeklētājiem. Turklāt, ja pirms pasākuma izmantosi pareizos reklāmas rīkus, tad šādā veidā vari piesaistīt arī pavisam jaunus klientus!
4. Rūpējies par restorāna vizuālo tēlu!
Izvieto interesantas tematiskās dekorācijas, kas piesaista uzmanību. Tās var būt saistītas ar noteiktu ēdienkarti, svētkiem vai pat vietējiem notikumiem. Tas ne tikai veicinās apmeklētāju interesi, bet arī Tavu konkurētspēju tirgū.